EF

France

إلتحق ببرامج الدراسة في فرنسا، واستمتع بعيش مباهج الثقافة الفرنسية التي لا حصر لها.

تعدُّ فرنسا أكثر الدول زيارة على مستوى العالم، لكن معظم الرحلات إليها لا تدوم سوى أسبوع واحد أو أسبوعين فحسب. لذا، يمكنك الدراسة في فرنسا على مدار فترة أطول، مع جعل تناول الأنواع المخبوزة الطازجة من الكرواسون والتحدث مع السكان المحليين جزءاً من روتينك اليومي. وخلال رحلتك الصباحية إلى مقر الدراسة سوف تمضي مروراً بمعالم أوبرا باريس المذهَّبة، التي تستحق الوضع على البطاقات البريدية، أو ميناء نيس المدهش القديم. ومع أن تركيزك الأساسي سوف ينصب على اكتساب مهارة نطق اللغة الفرنسية بطلاقة، فستتعلم أيضاً أسس الطبخ الفرنسي وكيف تمر على قسم الجبن في المتاجر المحلية. وانطلاقاً من كونك طالباً في دورات دراسة اللغة في فرنسا، فسيكون لديك الوقت لاكتشاف كافة ما يمكن أن تقدمه عاصمة الثقافة الأوروبية. تناول طعامك في الهواء الطلق على ضفاف نهر السين، مع التمتع بإطلالة على برج كاتدرائية نوتردام المبني على الطراز القوطي. استمتع بممارسة التزحلق على المنحدرات الناعمة لجبال الألب الفرنسية، وشاهد اليخوت عن بعد على ساحل St. Tropez. وبالطبع، يمكنك الاقتطاع من وقتك للقيام برحلة إلى قمة برج إيفل المتلألئ. ياللروعة، حقا.

يمكنك دراسة اللغة الفرنسية في فرنسا بأحد مراكز الدراسة لدينا في نيس أو في باريس.

عرض المزيد عرض أقل

Why study in France? 

France is home to several world-renowned academic institutions that have helped shape the modern world. From prestigious art schools to business-focused institutions, French universities have been providing students with a first-class education for centuries. Today, students benefit from state-of-the-art facilities, small class sizes, low tuition fees and leading professors in universities across the country. 

Education in France 

French students first attend school at the age of 6 and stay in L’École Primaire until the age of 10. Between 11 and 15, students attend Le Collège, which is equivalent to middle school. Students must pass a test called Le Brevet to graduate from Le Collège and progress to Le Lycée. At Le Lycée, students spend three years studying for their Baccalauréat général, which is the qualification required to enter university.

Undergraduate 

Students can apply to their chosen public and private universities once they have gained the necessary academic and language qualifications. Public universities accept all applicants who have the Baccalauréat général or international equivalent; private institutions, however, have a much stricter application process, including an entrance exam. Tuition fees also vary depending on the type of university and course. Undergraduate degrees usually last for three years and focus on one subject. Students collect up to 60 ECTS (credits) per year and need 180 to graduate. 

Postgraduate 

A master’s degree in France lasts for two years. After the first year of study, students must decide between working toward a teacher-led master’s degree or a master’s degree in research, with the latter option viewed as a PhD gateway. Depending on your course and institution, you’ll have to complete a dissertation or research project to graduate with a master’s degree.

عرض المزيد عرض أقل

Partner universities

أطلب دليل البرامج
احصل على تسعير شخصي بشكل مجاني